Huisje huisje huisje

3 augustus 2018 - Culemborg, Nederland

De curve van een 'spontaan goed' idee verloopt vaak hetzelfde. Het idee ontstaat uit puur enthousiasme en de curve start dan ook zeer hoog in de diagram. Daarna is er een duidelijke daling waarneembaar als de praktische uitwerking van het idee niet wordt gestimuleerd door de benodigde partner, het idee lastiger blijkt dan gedacht of simpelweg als de bedenker van het idee vrij gemakzuchtig is omgesprongen met het maken van een tijdsinschatting.

Ik heb het hier niet over het idee om te gaan reizen. Het gaat ook niet over het opzeggen van mijn baan. Beide waren geen '[[[b]]]spontaan[[[/b]]] goed idee'. Beiden waren een idee, dat wel. En ook wel goed. Tenminste, goed, ongeacht hoe het allemaal gaat verlopen. Het is wat nieuws. Het is iets wat ik nooit verwacht had te doen..

Terug naar de 'spontaan goed idee curve'. Marleen (my super supportive girlfriend) en ik hoopten ons huis te kunnen onderhuren tijdens onze reis. Daarvoor moet er veel worden opgeruimd, schoongemaakt en ruimte worden gemaakt. Het leek ons niet meer dan logisch om van de gelegenheid gebruikt te maken en al onze overbodige spullen een enkele vlucht naar de containers van de milieustraat aan te bieden.

Inmiddels zijn we daar 1 a 2 dagen langer mee bezig dan we hadden gehoopt, waardoor de andere voorbereidingen voor de reis ook even op zich laten wachten. We bevinden ons momenteel duidelijk in de neergaande lijn van de curve. Wat overigens wel jammer is, maar niet erg. Het resultaat wordt namelijk wel erg fijn!

Het gaat allemaal wel lukken. Over een paar dagen gaan we al weg:) !!

Timon